Funcția de căutare bazată pe inteligență artificială de la Google devine globală: Ce poți face, de acum, cu Google Search Generative Experience

de: Ozana Mazilu
09 11. 2023

Funcția de căutare bazată pe inteligență artificială de la Google devine globală, cu o extindere în 120 de țări. Actualizarea SGE include suport suplimentar pentru limba spaniolă, portugheză, coreeană și indoneziană.

Google Search Generative Experience (SGE), care oferă în prezent rezumate AI generative în partea de sus a paginii cu rezultatele căutării pentru utilizatori selectați, este pe cale să fie mult mai disponibilă. La doar șase luni de la debutul său la I/O 2023, compania a anunțat recent că SGE se extinde pentru utilizatorii Search Labs din 120 de țări și teritorii, obținând suport pentru patru limbi suplimentare și primind câteva funcții noi utile.

Ce implementează nou Google

Spre deosebire de lansarea frenetică a chatbot-ului Bard în martie, conform Engadget, Google a luat un ton puțin mai măsurat în distribuirea asistentului său de căutare AI. Compania a început cu căutări în limba engleză în SUA, în mai, extins la utilizatorii de limbă engleză din India și Japonia, în august, și la utilizatorii adolescenți, în septembrie.

Vezi și: Bara de căutare Google Chrome se schimbă. Cum îți face viața mai ușoară pe internet

Vezi și: Schimbarea de la Google care te va lua prin surprindere. Ce se întâmplă cu funcția de căutare

De miercuri, utilizatorii din Brazilia până în Bhutan pot încerca funcția. Pe lângă engleză, SGE acceptă acum spaniolă, portugheză, coreeană și indoneziană (în plus față de engleza, hindi și japoneza existente), astfel încât veți putea să căutați și să conversați cu asistentul în limbaj natural, indiferent de forma pe care o ia. Aceste funcții ajung pe desktopul Chrome chiar acum, odată cu lansarea treptată a versiunilor aplicației Search Labs pentru Android în săptămâna viitoare.

Cum funcționează

Printre noile caracteristici ale SGE se numără o funcție îmbunătățită de urmărire, în care utilizatorii pot adresa întrebări suplimentare asistentului direct pe pagina cu rezultatele căutării. La fel ca o fereastră mini-Bard ascunsă în rezumatul generat, noua caracteristică permite utilizatorilor să detalieze un subiect fără a părăsi pagina de rezultate sau chiar să fie nevoie să-și introducă interogările.

Vezi și: Opera se aliniază prezentului și introduce un asistent pe bază de AI. Cum accesezi inteligența artificială pe browser

Se pare că Google va restricționa reclamele în anumite zone ale paginii, pentru a evita confuzia între acestea și conținutul generat. Utilizatorii se pot aștepta ca urmăririle să înceapă să apară în săptămânile următoare. Acestea sunt programate doar pentru utilizatorii de limba engleză din SUA să înceapă, dar probabil se vor extinde pe măsură ce Google continuă să repete tehnologia.